2014. november 23., vasárnap

Penang

Kuala Lumpur volt az első város amit láttam Malajziából, és itt az ikertorony ami csodálattal tölt el akárhányszor látom, de be kell valljam, hogy Penang nagyságrendekkel érdekesebb, turista barátabb város. Egy olyan hely ahol nem csak egy-két éjszakára szállnék meg és utána menekülnék el.

Maga az óváros, George town a régies házaival, keskeny utcáival, lassabb közlekedésével elragadott. Végre nem éreztem az, hogy el akarnak ütni lépten nyomon, hogy bármely közeledő motoros le akarná tépni esetleg a táskámat, egy vágyott nyugalommal sétálhattunk, térhettünk be a megannyi kávézó/sütiző/étterem egyikébe. Mindig is mondtam, hogy Malajzia remek adottságokkal bír, de egyszerűen képtelenek jók igazán jók lenni a turistákhoz, na itt ez nem igaz.

Megtalálható a hátizsákos turistáknak szóló régi épületekben kialakított szobáktól kezdve a csodálatosan felújított és berendezett házakon át a világhírű hotelláncokig minden, kinek mihez van kedve és pénztárcája.

érezd az utca nyüzsgését és közben harapj valamit
Muntri street, gyertyafényes vacsora, kiöltözve, vagy egy luxus szállás kicsit autentikusan, itt a helyed.
Éhezni se fogunk itt se, sorra nyitna a trendi kávézók, formálódik a város, rájöttek és kezdik kihasználni azokat az adottságokat ami vonzzák a nyugati turistát. Kicsit Szingapúr hangulata van az embernek, de az utcák se nem olyan tiszták, se nem olyan drágák. De persze megmaradtak a jó kis piacok, a helyben készült ételekkel.

Látnivaló pedig megannyi, legyen az Kamera múzeum, Csokoládé és kávé múzeum, kirándulás a hegyre onnan megcsodálni a panorámát, vagy csak séta az óvárosban, George town-ban és onnan egyesen le a tengerpartig, a klánok a vízre épült házaihoz. Megnézhetjük a Kek Lok Si templomot, ami az egyik legnagyobb templom Dél-Kelet Ázsiában, vagy a Kígyó templomot, a Pillangó parkot, Nemzeti parkot, tényleg csak fel kell ütnünk az útikönyvet és nem fogunk csalódni.
a white coffe igazi malajziai különlegesség, a múzeum rövid, talán 20 percet ha igénybe vesz, a végén persze elmaradhatatlan a csokibolt, ha akarsz veszel, ha nem, hát nem
ne hagyd ki a kamera múzeumot se, nem csak a kiállítási anyag szép, de maga a régi épület is
siklóval a hegyre
kilátás az óvárosra

városnézés riskán

Az Armenian utcában rengeteg a falfestmény
köztük ez is, érdemes végig sétálni az ezen az utcán (na meg a többin is)
az utca végében pedig vízre épült halászházakat találunk

nem csoda ha reggel ilyen friss és órás rákok várnak a piacon

és a többi hal és herkentyű

Malajziában éhezni lehetetlen, mindenhol vannak híres ételárusok, itt éppen a Teochew chendol, néhány évtizedes múlttal

a helyi piac reggelizős részlege

Nagyon tetszett, hogy lehet a városban (óváros) biciklit bérelni, bár gyereküléssel ellátottat csak egy helyen láttam, de mégis elkezdődött ezen a téren is valami. A riksák még mindig ott vannak és alternatíva hogy energia befektetés nélkül körbenézzünk.

felújított, legyen szállás, kicsit szakadt, mindennapi használatban van

gyönyörű autentikus szállások közül válogathatunk

az utca hangulata

kupakokkal a táblán

Penang jó hely, csak a tenger lenne szép tiszta és fürödhető. Ettől függetlenül vissza fogunk még térni